Jak nie przeprowadzać remontu.

04/03/2010 at 19:05 3 Komentarze

Zapowiada się kolejny rok remontów, których głównym celem jest głównie poprawa konkurencyjności komunikacji indywidualnej, i to za ciężkie pieniądze.

Przy okazji remontów, nawet tych w obrębie ścisłego centrum miasta nie planuje się żadnych, nawet tymczasowych ograniczeń dla ruchu samochodowego, co prowadzi nas w kierunku totalnego paraliżu miasta. Mieszkańcy dzielnic podgórskich mieli okazję doświadczyć tego w trakcie dzisiejszych podróży. Remont rozpoczęty w środku tygodnia (takie przedsięwzięcia podejmuje się zwykle w weekendy, by podróżujący mogli poznać nową organizację ruchu, a organizatorzy zdążyli wychwycić błędy), bez jakiejkolwiek, nawet symbolicznej próby zachęcenia do rezygnacji z samochodu musiał skończyć się zakorkowaniem bez mała połowy Krakowa.

Trudno zrozumieć, dlaczego w ciągu Nowohucka-Powstańców oba pasy pozostawiono do dyspozycji osobówek, skoro w jego najwęższym punkcie i tak dostępny jest tylko jeden pas. Mszczą się również zaniedbania na ul. Wielickiej, gdzie pomimo wielu lat uciążliwych korków nie zdecydowano się wyasfaltować torowiska pod autobusy. Należało także wyznaczyć tymczasowy pas autobusowy na jej trzypasmowym odcinku. Przykłady oczywistych, a niepodjętych działań można mnożyć.


Remont ten pokazuje także, jak niezastąpionym środkiem transportu jest tramwaj. Choć kierowcy spędzali w korkach często ponad godzinę, pasażerowie odczuli co najwyżej większy niż zwykle tłok w porze szczytu. Cieszy zatem budowa linii tramwajowej do Płaszowa, choć trzeba przyznać, że to zaledwie kropla w morzu, bo najbardziej niezbędne inwestycje tramwajowe odkłada się w nieskończoność.

foto: flickr.com: savethedave, CC BY NC SA

Reklamy

Entry filed under: autobus, komunikacja, kraków, Opinie, Pomysły, transport. Tags: , , , , , , , , , .

Protest: oddajcie nasze autobusy! „Śluzy” dla autobusów

3 Komentarze Add your own

  • 1. krakus  |  07/03/2010 o 21:33

    Rozumiem Twoje zakłopotanie ale to chyba dobrze, że na nowohuckiej jest budowana estakada gdyż dzięki temu po prostu korki się zmniejszą, Oczywiście, ważne jest aby rozbudowywać komunikację miejską jednak nie unikniesz tego ze liczba aut przybywa, coraz więcej osób stać na tę wygodę i jest pewna grupa osób która nie przesiądzie sie na autobus czy tramwaj. Dlatego nie uważam aby z ogólnej perspektywy krakowa ta inwestycja była złym pomysłem lub zeby inne były ważniejsze. Sam często jeźdzę przez Nowohucką i po prostu żal mi zawieszenia. Oczywiście pewnie uważasz ze tam tez można by zbudować tramwaj ale czy aby na pewno sie opłaca? Poza tym wszędzie tramwaju nie zbudujesz a drogi tez trzeba dbac. Podatki placa i Ci ktorzy jeżdzą tramwajami i Ci którzy autami. A ci drudzy przez podatki nalozone na paliwo nawet wieksze. Maja prawo jezdzic po dobrych drogach. A co do ograniczenia wjazdu do centrum, to przecież jest już dość rozległa strefa A, B i C. Piszę to jako osoba poruszająca się po Krakowie i komunikacją miejską i autem. Myśle ze nie nalezy przesadzac w zadna strone a Ty niestety to robisz.

    Odpowiedz
  • 2. tramwajem  |  07/03/2010 o 22:02

    No cóż, osoby jeżdżące samochodem płacą większe podatki, bo samochód generuje wielokrotnie większe koszty zewnętrzne. Co nie zmienia faktu, że w Krakowie procentowo z roku coraz więcej pieniędzy idzie na użytkowników samochodów, a coraz mniej na km.

    „Dlatego nie uważam aby z ogólnej perspektywy krakowa ta inwestycja była złym pomysłem lub zeby inne były ważniejsze.”
    Oj, są dużo ważniejsze, np. podłączenie Olszy/Prądnika Cz./Mistrzejowic tramwajem do centrum, czy budowa parkingów podziemnych. Są to nieuniknione inwestycje, tymczasem Nowohucka będzie mieć niebawem alternatywę w postaci S-7.

    Co do zasadności estakady na Nowohuckiej – rozumiem, że estakady w ciągu Opolskiej zlikwidowały korki?

    Aha, jestem za remontem Nowohuckiej. Uważam, że powinno się remontować dziurawe drogi. Tylko nie w ten sposób i nie kosztem ważniejszych spraw.

    Odpowiedz
  • […] się zwykle na trasach permanentnie zakorkowanych. Często jednak korki tworzą się. […]Jak nie przeprowadzać remontu.Zapowiada się kolejny rok remontów, których głównym celem jest głównie poprawa […]

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Nowości komunikacyjne

Najnowsze wpisy

Feeds

Archiwum wpisów


%d blogerów lubi to: