Którymi ulicami pod prąd?

10/08/2010 at 14:22 4 komentarze

Widać pierwsze efekty zmagań rowerzystów o dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd: opublikowano treść ustaleń rowerzystów z wiceprezydentem Starowiczem. Nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje, jednak widać, że władze zdecydowane są dopuścić obustronny ruch rowerowy na większości (patrz: aktualizacja) ulic Starego Miasta i Kazimierza.

Poniżej prezentuję mapę z nowo dopuszczanymi ulicami (błękitne), istniejącymi dopuszczeniami (granatowe) i kontrapasami (fioletowe) oraz planowanym do dopuszczenia obszarem zakazu ruchu w rejonie pl. Bawół (na zielono).

Zmiany wprowadzone zostaną w trakcie Tygodnia Zrównoważonego Transportu we wrześniu tego roku. Wyjątkiem są zmiany związane z zapewnienim dojazdu do kładki, które powiązane będą z jej otwarciem.

Efekty tego spotkania są całkiem satysfakcjonujące jak na początek rowerowej batalii, choć wiele z nich to de facto usankcjonowanie obecnego stanu rzeczy. Zapewne wielu rowerzystom marzy, by miasto zaczęło w końcu na serio traktować ich środek transportu, np. tak jak ma to miejsce w podobnej pod wieloma względami do Krakowa Pradze.

Aktualizacja: Radość okazała się przedwczesna. Ustalenia prezydenta Starowicza zostały zignorowane prezez podległą mu jednostkę w czasie jego urlopu. ZiKiT jak zawsze musi popsuć wszelkie zdobycze krakowskiej komunikacji.

podkłady map: CC BY SA, OpenStreetMap

Advertisements

Entry filed under: Wiadomości. Tags: , , , .

Czy odliczanie na światłach to dobry pomysł? Mapa Dworca Głównego w Krakowie / Kraków Railway Station Map

4 komentarze Add your own

  • 1. SpeX  |  10/08/2010 o 21:57

    Niestety wszędzie będą to kontrapasy (lub pseudo jak w strefie A). A niestety najnowsze newsy w tej sprawie są jeszcze gorsze :/

    Odpowiedz
  • 2. tramwajem  |  11/08/2010 o 07:01

    Nie piszę, że będą to kontrapasy, tylko dopuszczenia :) Mnie osobiście na takich ulicach jak te nie jest do niczego potrzebny kontrapas, zresztą na Grodzkiej zawsze olewam ten śmieszny odcinek po chodniku, bo i tak nie da się tam wjechać (piesi). Wczoraj jechała z naprzeciwka Policja i za bardzo ich to nie ruszyło :)

    A najnowsze newsy są rzeczywiście piorunujące. Zobaczymy jak sprawa się potoczy, ale w mediach na pewno będzie o tym głośno.

    Odpowiedz
  • 3. SpeX  |  11/08/2010 o 07:40

    To będzie swego rodzaju kontra pas, bo będzie wyznaczony albo linią ciągłą jak na Kopernika, ew samymi odblaskami. Ale będzie to wyznaczony znakami poziomymi.

    Niestety ZIKiT nie chce się zgodzić na samą tabliczkę T22 pod minusem.

    Nawet się nam Dworaka udało przekonać, iż nie musi być to kontra pas. Poszedł na kompromis, wyznaczenie pasa rowerowego na paru metrach przy skrzyżowaniach.

    Odpowiedz
  • 4. Createurs de Luxe  |  07/03/2015 o 22:25

    Createurs de Luxe

    Którymi ulicami pod prąd? | Miasto marzeń

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Nowości komunikacyjne

Najnowsze wpisy

Feeds

Archiwum wpisów


%d blogerów lubi to: